دلیل زنگ زدن قاشق و چنگال در ماشین ظرفشویی چیست

عوامل مختلف و بسیاری در زنگ زدن قاشق و چنگال موثر هستند که آب شور و اسیدی یکی از آنهاست. آب شور و اسیدی شرایط را برای زنگ زدن لوازم فلزی فراهم می کند. سوال دیگری که اینجا مهم هست این است که دلیل زنگ زدن قاشق و چنگال در ماشین ظرفشویی چیست؟ در ادامه این مطلب به موارد و عواملی که زنگ زدن قاشق و چنگال را تسریع می کنند، بررسی شده و روش های جلوگیری از آنها نیز بیان می شود.

عوامل موثر در زنگ زدن قاشق و چنگال کدامند؟

عوامل مختلفی باعث زنگ زدگی قاشق و چنگال شما می شود. شناخت این عوامل کمک می کند تا از سرویس قاشق چنگال های خود بخوبی در مقابل زنگ زدگی محافظت کنید. شایع‌ترین دلایل زنگ زدن قاشق و چنگال شامل موارد زیر است:

آب شور و اسیدی

هنگامی که فلز قاشق و چنگال با اکسیژن موجود در آب شور، اسیدها و سایر مواد شیمیایی خشن واکنش نشان دهد فرایند زنگ زدگی قاشق و چنگال آغاز می شود. این واکنش با خوردگی روی سطح قاشق چنگال شروع می شود و به مرور زمان قاشق و چنگالهایتان زنگ می زند.

قاشق و چنگال استیل ضد زنگ استفاده نمی کنید

اگر از قاشق و چنگالی استفاده کنید که به اندازه کافی در برابر زنگ زدگی مقاوم نباشد، به مرور زمان شروع به زنگ زدن می کند. از تیغه های چاقو و سایر فلزات مواظب باشید تا برخوردی نداشته باشد. توصیه می کنیم از قاشق و چنگال استیل ضد زنگ استفاده کنید که به خاطر داشتن عناصر خاصی دوام بیشتری دارد.

سریعتر قاشق و چنگال استفاده شده را بشویید

توصیه می کنیم هر چه سریعتر بعد از خوردن غذا قاشق و چنگال خود را بشویید زیرا اسید و نمک موجود در بسیاری از ظروف باعث افزایش خوردگی شده و فرایند زنگ زدگی آغاز می شود.

دلیل زنگ زدن قاشق چنگال در ماشین ظرفشویی

دلایلی که باعث می شود تا فرایند زنگ زدگی قاشق و چنگال آغاز شود آشنا شدید، اما در ادامه قصد داریم با دلایل زنگ زدن قاشق و چنگال در ماشین ظرفشویی آشنا شویم.

قاشق و چنگال شما قابل شستشو در ماشین ظرفشویی نباشد

اگراز سرویس قاشق و چنگالی استفاده می کنید که قابل شستشو در ماشین ظرفشویی نباشد، احتمال زنگ زدگی در آن بالا خواهد رفت. بنابراین در مواقع خرید سرویس قاشق و چنگال به این موضوع توجه داشته باشید که قابل شستشو در ماشین ظرفشویی باشد.

از اسکاچ نرم استفاده کنید

از اسکاچ نرم برای شستن قاشق و چنگال بصورت دستی استفاده کنید و از تماس اسکاچ سیمی، یا هر جسم سخت با قاشق چنگال جلوگیری کنید. سطحِ قاشق و چنگال طی تماس با جنس سخت خورده می شود و فرایند زنگ زدگی را تسریع می کند.

راه های جلوگیری از زنگ زدن قاشق چنگال در ماشین ظرفشویی کدامند؟

کارهایی که باعث می شود تا قاشق و چنگال شما کمتر در معرض خوردگی و زنگ زدگی قرار بگیرد موارد زیر هستند

  1. قاشق و چنگال را قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی بشویید تا اسید و نمک موجود روی آنها از بین برود (اسید موجود در غذا و نمک باعث خوردگی قاشق و چنگال می شود)
  2. از مواد شوینده به مقدار کافی و مناسب استفاده کنید همچنین مواد شوینده را مستقیم روی قاشق و چنگال نریزید.
  3. از قاشق و چنگال استیل ضد زنگ استفاده کنید تا مطمئن شوید در مقابل خوردگی دوام بیشتری دارند.
  4. ماشین ظرفشویی را پس از استفاده خالی کنید و روی حالت آبکش قرار دهید.(این کار از باقی مانده مواد غذایی در ماشین ظرفشویی جلوگیری می کند.)
  5. اقلام با روکش نقره یا مس اگر با جسمی از جنس فولاد ضد زنگ در تماس باشند، طی واکنس شیمیای با آب لکه دار می شوند.

خرید سرویس قاشق و چنگال ضد زنگ و قابل شستشو در ماشین ظرفشویی

با توجه به مواردی که گفته شد، عواملی مانند: چسبیدن تکه های غذا، شستشوی قاشق و چنگال در شرایط بد، استفاده نامناسب از قرص های ماشین ظرفشویی و مواد شوینده قوی، برخورد قاشق و چنگال با یکدیگر و یا سایر جسم های سخت، شستن قاشق و چنگال با اسکاچ نا مناسب و … باعث می شود تا قاشق و چنگال در ماشین ظرفشویی زنگ بزند.

مورد دیگری که می تواند موثر باشد خرید سرویس قاشق و چنگال با کیفیت و قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هست. قاشق و چنگال ضد زنگِ با کیفیت و برند معتبر را می توانید از فروشگاه اینترنتی پرنس کالا بصورت آنلاین سفارش دهید.

توسط: چی بپزم؟

نظرت چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.