معرفی 3 وسیله کاربردی برای آشپزخانه مدرن شما

یک آشپزخانه مدرن، فقط به معنای داشتن فضایی با چیدمان خاص و لوازمی با شکل جذاب نیست. لوازم آشپزخانه مدرن و کامل، باید فرایند پخت‌وپز را برای شما سریع، آسان و لذت‌بخش کند. اگرچه لوازم خانگی بزرگی مانند یخچال، لباسشویی و اجاق‌گاز برای یک آشپزخانه بسیار مهم هستند؛ اما هنوز لوازم کاربردی کوچکی هستند که وجودشان در آشپزخانه، کار پخت‌و‌پز را برای شما ساده می‌کند. در ادامه به معرفی 3 وسیله کاربردی برای آشپزخانه مدرن می‌پردازیم؛ هیچ آشپزخانه‌ای بدون این لوازم خانگی کوچک، کامل نیست.

لوازم خانگی مدرن

لیست وسایل آشپزخانه مدرن؛ معرفی لوازم برقی ضروری

آشپزخانه پر از وسایل ریز و درشتی است که برای کار آشپزی ضروری محسوب می‌شوند. پس برای خرید وسایل آشپزخانه مدرن، باید یک برنامه‌ریزی درست و لیستی کامل از لوازم ضروری داشته باشید. فراموش نکنید که لیست وسایل آشپزخانه مدرن و جدید باید با آمدن لوازم برقی ضروری کوچک و کاربردی بروز شود. با ما همراه شوید تا کاربردی‌ترین لوازم آشپزخانه مدرن و لوکس را بشناسید:

1. پلوپز؛ مهم‌ترین وسیله آشپزخانه مدرن ایرانی

همه می‌دانیم که پلو، غذای محبوب اکثر ایرانی‌هاست و در بیشتر روز‌های هفته یک دیس پلو سر هر سفره گذاشته می‌شود. اما اگر شاغل هستید نمی‌توانید وقت زیادی برای پخت برنج و ته‌دیگ طلایی بگذارید؛ در چنین شرایطی است که باید خرید پلوپز را در صدر لیست لوازم ضروری بگذارید. در هنگام خرید پلوپز باید به ظرفیت و گنجایش دستگاه دقت کنید؛ به طور معمول برای اندازه گرفتن ظرفیت پلوپز، از حجم دانه‌های برنج فنجان یا از لیتر استفاده می‌شود. برای مثال یک پلوپز 8/1 لیتری، معادل 10 فنجان ظرفیت دارد.

از فروشنده درباره چگونگی شستشوی پلوپز سوال کنید؛ ظروف پلوپز باید برای شستشو از یکدیگر جدا شده و سطح آن نیز نچسب باشد. گرم نگه‌داشتن غذا برای ساعات طولانی، امکان پختن غذا‌های مختلف و تایمر برخی از امکانات پلوپز‌های جدید است. طبیعی است که این ویژگی و قابلیت‌ها روی قیمت پلوپز تاثیر‌گذار خواهد بود. البته قیمت پلوپز می‌تواند تحت تاثیر برند و کمپانی سازنده محصول هم باشد. در حال حاضر پارس‌خزر، مولینکس، فلر، تفال و فیلیپس برخی از شناخته‌شده‌ترین برند‌های عرضه کننده پلوپز هستند.

پلوپز

 

2. پخت‌و‌پز آسان با همزن برقی

در سال‌هایی نه چندان دور، همزن برقی جز وسایل ضروری آشپزخانه محسوب نمی‌شد. اما امروزه وجود همزن برقی در وسایل آشپزخانه مدرن هم برای حرفه‌ای‌ها واجب است و هم برای مبتدی‌ها. اگر عاشق شیرینی‌پزی باشید با کمک همزن برقی، می‌توانید خوشمزه‌ترین دسر‌ها و شیرینی‌ها را تهیه کنید. اگر شاغل هستید و می‌خواهید سریع‌تر و راحت‌تر غذا بپزید، وجود همزن برقی میکس تخم‌مرغ، کوکو و پخت کیک ساده را برای شما آسان خواهد کرد. همزن برقی براساس نوع کاربرد به دو گروه معمولی و ایستاده تقسیم می‌شود. همزن برقی معمولی می‌تواند کار مخلوط کردن مواد مختلف برای پخت غذا‌های ساده را انجام داده و به سرعت کارتان را راه بیاندازد. این وسیله در آشپزخانه مدرن شما فضای زیادی را نمی‌گیرد و قطعات همزن آن راحت جدا شده و به سادگی شسته می‌شوند. اما اگر به طور حرفه‌ای کیک و شیرینی می‌پزید، باید همزن برقی ایستاده را انتخاب کنید. این همزن‌ها فضای به نسبت بزرگی از آشپزخانه را گرفته و قطعات بیشتری برای شستشو دارند؛ ضمن اینکه در کنار امکانات و قابلیت‌های فراوان، قیمت بیشتری هم دارند.

همزن

3. آبمیوه گیری؛ بهترین لوازم آشپزخانه برای زندگی مدرن

غذا‌ساز تهیه غذا را ساده می‌کند، همزن برقی مواد را سریع مخلوط می‌کند و دستگاه آب میوه گیری سالم‌ترین و خوشمزه‌ترین آبمیوه های طبیعی را درست می‌کند. در همه فصول سال میوه هایی موجودند که می توان با انها آبمیوه های طبیعی و مقوی گرفت. مخصوصا در فصل زمستان که مصرف ویتامین c می تواند خیلی مفید باشد، خرید آبمیوه گیری می تواند خیلی کاربردی باشد. آبمیوه گیری دستی و آبمیوه گیری برقی از انواع مختلف آبمیوه گیر است که می توانید بر اساس بودجه خود از میان آنها انتخاب کنید.

خرید شیک‌ترین لوازم آشپزخانه مدرن با قیمت و کیفیت مناسب

در این مقاله به معرفی 3 وسیله کاربردی برای آشپزخانه مدرن و جدید پرداختیم؛ این وسایل با امکانات و قابلیت‌هایی که دارند در صدر لیست لوازم ضروری آشپزخانه قرار می‌گیرند. اگر قصد خرید وسایل آشپزخانه مدرن را داشته اما وقت کافی برای بازدید از مغازه‌های مختلف ندارید، سری به سایت تکنولایف بزنید. فروشگاه اینترنتی تکنولایف انواع لوازم خانگی از برند‌های ایرانی و خارجی را با تضمین قیمت و گارانتی به شما عرضه می‌کند. در هر نقطه از ایران می‌توانید با چند کلیک ساده از بین محصولات متنوع و مختلف، کالای مورد نظر خود را انتخاب و خرید کنید.

توسط: چی بپزم؟

نظرت چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.