املت تایلندی

موارد اولیه

  • روغن زيتون: يك قاشق سوپخوري
  • موسير خلال شده: يك عدد
  • فلفل دلمه قرمز خلال يا خرد شده: يك‌چهارم پيمانه
  • سير خرد شده: 3 حبه
  • نمك و فلفل: به مقدار لازم
  • نخودفرنگي كنسروي: يك‌چهارم پيمانه
  • تخم‌مرغ: 3 عدد
  • شير كم‌چرب: 2 قاشق غذاخوري
  • جعفري خرد شده: يك قاشق غذاخوري.

دستور پخت

  1. تخم‌مرغ‌ها را در يك كاسه بزرگ بشكنيد و بهم بزنيد تا يكنواخت شود. يك‌چهارم قاشق چايخوري نمك بريزيد. شير، نخود فرنگي، جعفري، مقدار كمي فلفل و موسير و فلفل قرمز پخته شده را نيز با آن مخلوط كنيد و بهم بزنيد تا تخم‌مرغ‌ها و شير با سبزيجات خوب مخلوط شوند.
  2. باقي روغن زيتون را درون تابه ريخته و روي حرارت ملايم بگذاريد تا داغ شود. دست خود را بالاي ظرف گرفته، بايد حرارت را احساس كنيد. يك قطره از تخم‌مرغ را درون روغن تابه بريزيد. اگر به سرعت خود را گرفت، حرارت روغن مناسب است و به اندازه كافي داغ شده است. مخلوط را داخل قابلمه ريخته، آن را به سرعت در كف ظرف پهن كنيد. با يك قاشق مواد را به لبه‌هاي قابلمه برسانيد، حرارت را خيلي كم كنيد و در تابه را بگذاريد. (مي‌توانيد از تابه مخصوص پخش پيتزا نيز استفاده كنيد)‌ و 15 دقيقه صبر كنيد تا خوب بپزد. گهگاه در ظرف را برداشته و با يك قاشق چوبي زير مواد را تكان دهيد تا به ظرف نچسبد. اگر اين گونه بود مواد را از ظرف جدا كنيد. تابه را كمي به اطراف تكان دهيد تا ته مواد نسوزد. دوباره در ظرف را گذاشته و منتظر بمانيد تا مواد طلايي شود.
  3. از روي حرارت برداريد. تابه را به اطراف تكان دهيد تا مطمئن شويد كه مواد به ظرف نچسبيده است. 10ـ 5 دقيقه صبر كنيد تا سرد شود و كمي خود را بگيرد. سپس به آرامي آن را درون ظرف مناسب خود بگذاريد. آن را به طور دلخواه برش دهيد. اين غذا را مي‌توانيد گرم يا سرد سرو كنيد.

تخم‌مرغ علاوه بر چربی و پروتئین حاوی ویتامین‌های مختلفی است که از آن جمله می‌توان به ویتامین‌های D، E، B1، B2، B6 و B12 اشاره کرد. از مواد معدنی موجود در تخم‌مرغ می‌توان به آهن که در ساخت گلبول‌های قرمز خون موثر است، روی برای فعالیت آنزیم‌ها لازم است، کلسیم به تقویت بافت استخوانی و دندان‌ها کمک می‌کند، ید برای ترشح هورمون‌های تیروئیدی لازم است و سلنیوم که یک آنتی‌اکسیدان می‌باشد، اشاره کرد.
سفیده‌ تخم‌مرغ از نظر پروتئینی بسیار غنی است. بدنسازها در رژیم غذایی خود از سفیده تخم‌مرغ استفاده می‌کنند. هر عدد تخم‌مرغ معمولی 6 گرم پروتئین دارد.
مصرف تخم‌مرغ به طور خام توصیه نمی‌شود و بهتر است به طور کامل آب‌پز یا به صورت نیمرو سرخ شود. تخم‌مرغ بهترین منبع پروتئینی است که حاوی ویتامین‌ها (بجز ویتامین ث)‌ و مواد معدنی ضروری نیز هست.
یک عدد تخم‌مرغ که در حدود 50 گرم وزن داشته باشد، حاوی 80 کالری است که 6/50 درصد آن از چربی، 30 درصد آن از پروتئین و 5 درصد آن از کربوهیدرات حاصل می‌شود.
یک تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون درون ظرف ریخته و فلفل قرمز و موسیر را اضافه کنید و تفت دهید. سپس سیر و کمی نمک و فلفل اضافه کرده و 3 تا 5 دقیقه دیگر آنها را روی شعله خوب مخلوط کنید و بهم بزنید تا نرم شود. از روی حرارت بردارید و درون یک کاسه بریزید.

منبع:www.iranchef.com

توسط: چی بپزم؟

2 نظر برای املت تایلندی

  1. دیدم اینجا هیچ نظری نیست گفتم نظر بدم همین هههههه:)

    پاسخ
  2. باید امشب واسه همسرم درست کنم. بعداً نظرم را می گویم

    پاسخ

نظرت چیه؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.